Digital köhantering

Nytt köhanterings system

 NU LANSERAR HSB ETT NYTT SÄTT ATT SE DINA KÖPLATSER

Den 28 oktober 2019 lanserar HSB en ny digital tjänst för hantering av bilplatser, garage och förråd för Brf Granen. Det innebär att du kan hantera alla dina ärenden online via Mitt HSB – dygnet runt och vart du än befinner dig.

Syftet med tjänsten är att skapa en effektiv hantering vid fördelning av lediga objekt, förbättra tillgänglighet och ge dig en tydligare överblick över dina köer. Du kommer kunna ställa dig i kö för att hyra bilplatser, garage och förråd, följa din aktuella kötid och bevaka när intressanta objekt blir lediga via “Mina sidor”.

Om du under inställningarna i ”Min profil” har valt att få e-postnotiser skickas ett mejl till dig när objektet du prenumererar på blir ledigt. Kom ihåg att kolla din e-post. Du kan välja om du vill prenumerera på alla objekt eller några enstaka. Om du inte väljer att få e-postnotis så kan du alltid följa notiserna under ”Senaste händelser” i Mitt HSB. Du kan från den 28 oktober logga in i Mitt HSB och under “Min profil” göra de val du vill. Se till att du har registrerat och uppdaterat din e-postadress och ditt mobilnummer redan idag.

Står du i någon av föreningens köer sedan tidigare kan du se dina köer. Om du inte står i kö och önskar hyra bilplatser, garage och förråd kan du från och med den 28 oktober göra din anmälan till kö via hsb.se.

Ett ledigt objekt ligger synligt under en vecka och är du intresserad gör du en intresseanmälan innan publiceringstidens slut, då platsen tilldelas den sökande med längst kötid. Avtal upprättas och arkiveras online under ”Mina bostadsavtal”. Har du tackat ja till platsen blir du aviserad om detta och hyran samaviseras med lägenhetens avgift och skickas som vanligt till dig via post, autogiro eller e-faktura.

Om du vill säga upp ditt hyresavtal gör du det under ”Mina bostadsavtal” i Mitt HSB. Beror uppsägningen på en flytt från bostaden hanterar HSB uppsägningen i samband med flytten. Avtalet upphör då att gälla sista dagen i avflyttningsmånaden. Mer information och manual för tjänsten hittar du under “Mina sidor” i Mitt HSB.

Vi hoppas att du kommer uppskatta den nya tjänsten, har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta HSB. Observera att du även i fortsättningen har möjlighet att få hjälp via vår kundtjänst på kundcenter61@hsb.se eller på telefon 010-442 50 00.

Med vänliga hälsningar / HSB Norra Stor-Stockholm / Brf Granen